Podpora
inkluze v Moravskoslezském kraji
CZ.02.3.61/0.0/0.0./15_007/0000247
Žadatel: Moravskoslezský
kraj
Partneři projektu
- Krajské zařízení pro další vzdělávání
pedagogických pracovníků a informační centrum, Nový Jičín, příspěvková
organizace·
- Pedagogicko-psychologická poradna, Opava,
příspěvková organizace·
- Pedagogicko-psychologická poradna,
Frýdek-Místek, příspěvková organizace·
- Společně-Jekhetane, o.p.s.·
- Základní škola Dany a Emila Zátopkových,
Třinec, příspěvková organizace·
- Jubilejní Masarykova základní škola a
mateřská škola, Třinec, příspěvková organizace·
- Základní škola H. Sienkiewicze
s polským jazykem vyučovacím Jablunkov, příspěvková organizace·
- Základní škola Opava, Boženy Němcové 2 –
příspěvková organizace·
- Základní škola Opava, Vrchní 19 –
příspěvková organizace·
- Základní škola Opava, Šrámkova 4,
příspěvková organizace·
- Základní škola a gymnázium Vítkov,
příspěvková organizace·
- Základní škola Kapitána Jasioka
Havířov-Prostřední Suchá, Kpt. Jasioka 57, okres Karviná·
- Střední škola společného stravování,
Ostrava-Hrabůvka, příspěvková organizace
Realizace projektu: 1.10. 2016 - 30.9.2019
Financování projektu:
Zdroje
financování projektu výše
podílu v Kč:
Celkové
způsobilé výdaje projektu: 36 755 894,65
z toho
prostředky z Evropského sociálního fondu (85%) 31 242 510,45
z
toho prostředky ze státního rozpočtu (10%) 3 675 589,46
z toho prostředky z rozpočtu MSK (5%)1 837 794,74
Popis projektu:
Projekt je zaměřen na
podporu žáků ze socioekonomicky a kulturně odlišného prostředí ve vzdělávání v
9 školách Moravskoslezského kraje. Stěžejním cílem je podpořit tyto žáky v
dosahování školního úspěchu a zabránit tak jejich předčasnému odchodu ze
vzdělávání. Aktivity jsou zaměřeny na vzdělávání a metodickou podporu
pedagogických pracovníků, rozvoj školních poradenských pracovišť, přímou práci
se žáky v rámci doučování, kroužků zaměřených na rozvoj gramotností, spolupráci
s rodiči a dalšími aktéry ve vzdělávání.
Klíčové aktivity projektu
KA 1:
Programy
zaměřené na usnadňování přechodu žáků mezi stupni vzdělávání
- doučování v neformálních klubech
- kroužky rozvoje klíčových kompetencí a gramotností (čtenářská, matematická,
přírodovědná, informační a ICT).
KA 2: Podpora školních poradenských
pracovišť
- odborní pracovníci na školách: školní speciální pedagog, školní
psycholog
- pilotní ověření pozice koordinátor inkluze
KA 3: Podpora prostřednictvím školního
asistenta
KA 4: Rozvoj spolupráce pedagogických
pracovníků, sociálních a zdravotních služeb
a rodiny ve vzdělávání
- workshopy pro rodiče žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně
odlišného prostředí o důležitosti vzdělávání (kluby rodičů na školách)
- spolupráce s rodiči a osvětová činnost pro rodiče
- informační a osvětová kampaň směrem k širší veřejnosti
- podpora rodičů při jednání s pedagogy a sociálními služby
KA 5: Rozvoj pracovníků ve vzdělávání -
povinné aktivity
- DVPP
- podpora pedagogů při zavádění a rozvoji inkluzivního vzdělávání
KA 6: Rozvoj pracovníků ve vzdělávání -
volitelné aktivity
- DVPP
- sdílení odborných zkušeností a dobré praxe
- vzájemné návštěvy na školách
KA 7: Řízení
projektu
Projekt zavádí inkluzivní
principy a prvky do partnerských škol a jeho aktivity pokrývají komplexní péči
o cílovou skupinu žáků. Aktivity bude realizovat žadatel ve spolupráci s
partnerskými organizacemi.
Přispěním všech aktérů, kteří se budou podílet na projektem podpořeném
vzdělávání této cílové skupiny, vznikne síť krajských pracovišť, jejichž
odborní pracovníci budou schopni poskytovat odpovídající odbornou péči a
metodickou podporu všem zainteresovaným. Je třeba, aby pozornost byla věnována
žákům, pedagogickým i nepedagogických pracovníkům, vedoucím pracovníkům,
rodičům stejně tak jako i spolupráci s
vnějšími subjekty (včetně zřizovatelů
škol a neziskového sektoru).